Thursday 22 December 2011

MAK DAN KUKU

Hollo hollo bloggeh , aku nak buat satu pengakuan ni , yang sebenornya hari ni aku tak pergi solat jumaat kbai .

***5MINIT KEMUDIAN***

Belom nak bai sangat lah kan sebenornya , yang sebenornya ada satu benda aku nak blog kan hari ni , kalau semuorang nampak title tu asal eh asal asal ? Mak dan kuku haha babih macam cerpen pulak dah . He emm bukan apa , semalam aku kakak dengan mak dudok dudok lah sambil tengok tv , sekali mak cari sepit kuku . Then aku cakap lah sepit kuku ayah selalu guna tu ada dekat bilik belakang si mangkok (abang aku) bawak naik . Then mak terpekik telolong lah panggil dia , dia dah lah tengah main gitar karen dia , dah lah tu sumbang pulak heh .

Mak : Apitt  pitttt !
Apit : *tak dengar, masih bunyi gitar
Mak : Apitttttttttt ehhh apittttt !
Apit : Hah apa mak ?
Mak : Mana sepit kuku ayah ?
Apit :*senyap kejap . Japp orang cari
Mak : Heh mana ni ?
Apit : Takda lah mak , mana tah .

Masa tu mak dah &%#^$#^$##@^$%%#^%$^% . Hah kau jangan ingat mak aku memaki eh , dia membebel lah . Yang hadap tu aku dengan kakak . Naissssss ! Dah tu aku cakap dekat mak pakai sepit kuku yang ada je ni . Mak cakap tak tajam lah , nanti kuku tak lawo lah . 

Kakak : Ala senang je mak , mak pergi cuci tangan mak kan , buat buat lah basoh pinggan ke apa , nanti kuku mak lembut senang nak potong 
AKU : Ha'a ha'a orang selalu buat macam tu .
Mak : Ihh taknak mak , mak nak potong kuku kena ada bentok eh .
AKU : Dah tu mak pergi lah manicure dekat nyonya TJMart tu bhahahahah 
Mak : Membazir je .
AKU & Kakak : ....... *senyap seribu kata

Kay moral of the story , tahon ni umor mak aku 55 , dan dia masih nak jaga bab bab tu hahaha moral ke sial ? Tak kan ? Tapi mak aku ni bab nak jaga "kecantikan" dia pantang sikit lah , baru siap baju kurung kain cotton 2 helai , dia dah tanya bapak aku "yah nak pakai baju apa jemputan sabtu ni ek" . Brahhahahahaha mak mak agak agak lah . Bapak aku speechless bab  bab tu semua . K sayang mak muahh bai :3




Terima Kasih Kerana Sudi , Senang senang Jengah Lagi

No comments:

Post a Comment

segala benda dalam blog ni yang lain daripada yang lain adalah hasil titik peluh Hailmi Mernado