Thursday 5 January 2012

MASTERCHEPPP

Kauorang nak tau satu benda tak ? Aku kan sekarang macam dah suka nak belajor memasak . Haa kerlasss kau ! Walaaauupooon aku ni berjiwa soft , tapi aku bab memasak ni kurang ah . Dalam kata lain bukan kurang , memang malas ah , nak taknak je kan . Aku rasa macam menggelegak je lelemak aku kalau dudok dapor , tu parah tu kan . Tapi sesemenjak Masterchepp ni bersiaran dekat Astro , aku memang tak pernah lepas lah . Bukan aku je . Seisi keluarga tak pernah lepas nak tengok mendalah tu . Paling sadisss mak . Contoh hari ni hari khamis kan , memang khamis pon . So takda Masterchepp lah , nanti dia "Dikkkk , cepat tukar Masterchepp , dah pukol sembilan haa" , lantas aku menjawab "ehh mak ni excited bebenor , mana ada hari ni mak" , then mak ? "Ohh mak lupa , ye lah kan dah selalu tengok" . Dalam kata lainnya ? Faktor usia , orang tua cepat pelupa . Bhahahah ! Kalau mak baca maaaammmmmpos aku !

Kenkadang kalau tetengah tengok Masterchepp , nanti mak "cemane kalau masterchepp dah takda ? Nak tengok apa kita ni ?" . Agak astro bubuh dadah apa pat cecelah kamera diorang ? Sampai mak dah ketagih . Haha tapi sesiapa si pemasak memang tak missed ah tengok mendalah ni . Pernah mak aku cakap dekat ayah "Ayahnyee jom leww kita masok Masterchepp" . Lantas ayah dengan selamber "hmmmm mak kau , tah tah 1st episode je dah kena balik" . Bhahahahah time tu semua tergelak . Adeii , tapi you guys jangan tak tahu lerr mak bapak aku memey pandai masak , kalau tak cemana boleh dipanggil untok masak oghang kahwin ye dak ? Heh okay terpromot ni .

Apapon sabtu ni last ah Masterchepp , dah grand final kan ! Tahniah ye dekat Ezani dengan Wahidan tu , haa kau nak memasak untok empatploh oghang . Tah beghape jam lah nak bagi dekat diorang ni , apa pon aku memang dah meletak harapan tinggi dekat Ezani , si dentist ni memey pandai masak weii , entah lah cemana dia boleh nak jadi dentist pulak . Walaaauuuupooon aku kecewa sebab Zamir sobss sobbss ;'( , Zamir tak masok Final , tapi bagos jugak . Zamir ni ovverconfident , kang aku takot dia yang merana . Tapi okay what ? Dah jadi empat yang terbaik okay . Aha Zamir cakap dia nak sambong belajar bahgian culinary , Kejuruteraan ? Say goodbye already . Kay adios

p/s : Kalau lu orang nak tahu wa memey benci Zamir dulu pasal dia ni mulot pergh , agak kelongkangan . Tapi dia pandai masak pulok -_- , naluri wa berkata "sesudah lah lu benci , lelama terminat padan muka" . Kay minat apa kejadah ni ? Entah lah aku ni terlebih makan maggi kot <-- tak memasal . Apa pon selamat maju jaya dekat Zamir eh . Kbai
Terima Kasih Kerana Sudi , Senang senang Jengah Lagi

No comments:

Post a Comment

segala benda dalam blog ni yang lain daripada yang lain adalah hasil titik peluh Hailmi Mernado