Thursday 23 June 2011

Panjang noh ?

Hi hello bloggeh yang kian bertambah di ruangan ini . <--- ayat mcm bodoh bodoh jea budak ni . Tak lah actually aku nak cerita ni aku ni sebenornya tengah mamai lagi , haha semalamkan aku tidur dalam pukul 3 gituh lah kan sebab aku tengok tv blablabla . Then aku tak sangka pulak aku bangun lambat gila sampai ke pukul 1.15 p.m tadi . Haih nasib mak tak bising , aha aku pun  pelik jugak lah padahal aku selalu tidur time macam tu boleh jea bangun 10 ke 11 ke paling lewat pun pukul 12.30 lah . Hihi anak yg solehkan ? Yah soleh kepala awak >< . Aku bangun dengan muka yang tak bersalah masuk tandas cuci muka semua blablabla , mak pun cakap "haii baru bangun dikk ?" dengan bersahaja aku nak jea jawab "tak lah mak , nak sambung tidur balik ni" . Haaa amek kau silap silap singgah batu lesung dekat muka aku yang serba comel ni ---> -..- . Alolololo comel sangat --'

Kepala anda ! Aha apa benda aku merepek dekat atas tu ? Oh maybe yg last last tu jea aku merepek , yang lain benar benar belaka yea , aku ada problem kalau bangun lambat mcm ni ! Mesti nak pening kepala jea aku , haih ! Aku memang tak suka lah kan , nak tumbang jea rasa ni . Jangan sampai aku tidur balik sudah lah . Ni dah ada rasa macam aura aura nak tidur dah sampai . Aha tanak aku tidur ! Karang malam satu hal aku tak boleh tidur nak berjaga pulak then esok bangun lambat lagi kan ? Haishh

Dekat Fb banyak gila orang post macam ni "Ramadhan is arround the corner" . Yah betul betul ! Ni dah hujung bulan june , masuk julai maknanya ada lagi sebulan jea semua umat islam serata dunia akan menyambut Ramadhan Al-Mubarak ! Kadang kadang aku terfikir sejenak , indahnya islam ni kan ? Aku paling suka bila masuk bulan puasa , lagi lagi bila ingat masa kecik dulu . Aha dah la susah nak puasa sikit sikit ngadu dekat mak aku tak tahan lah nak pengsan lah , last last aku diberi peluang minum air . Kehkeh tapi jgn sampai ayah nampak , memang kena pelangkung . Yea lah ayah kata aku budak lelaki kena kuat segala . Okay fine ayah , berbalik ke keindahan islam tu . Memang indahkan islam ? Aku berbangga dan bertuah dapat jadi orang islam . Bulan puasa merupakan bulan yg semua umat islam tunggu every year , nanti kena puasa , tarawikh , dan kalau nak memperbanyakkan pahal bulan puasa ni selalu lah membaca Al-quran . Bulan puasa ni lebih kurang macam bulan beribadat lah , semua umat islam suci dari segala kejahilan kemaksiatan and etc . Haih nikmat bulan ramadhan ni lain rasanya , tak sabar nak tunggu ><


Eheh okay tak entry atas tu ? Woah entry berbaur keinsafan kan ? Aku tak boleh nak menafikan lah apa yg aku rasa . Tu yg aku lempor semua dalam blog , aku dapat rasakan bila aku cerita macam ni pada someone mesti berdekah lah dia , aku yang tak sempurna iman boleh cakap macam ni ? Haha that was so funny dude ? Ye lah funny hatok kau . Melainkan aku cerita dekat kaunselor ke kan orang orang ulamak ke kan mesti diorang sejuk jea pandang aku . Konon -..-

Berbalik kepada title aku kan sebenornya aku nak cerita apa dengan title macam tu ? Haaaa lately ni aku selalu mendata kan blog aku , aku selalu tengok setiap perincian yg aku taip , cewahh ! Haha aku pelik lah aku rasa entry pertama aku jea pendek , yg lain semua dah pattern essay SPM , apa ke hal nya tah ? Aku pun naik pelik . Haha dan tak sangka aku boleh menaip dan berfikir sejauh tu kan ? Jauh eah ? Berangan kuat bhai --' . Takpe sekali sekala kan ? Hihih . And aku tak rasa hari ni nak blogging sekali ter log-in pulak si blogger ni . Haha nak buat macam mana ? Taip lah selagi boleh . K bye

Terima Kasih Kerana Sudi , Senang senang Jengah Lagi

No comments:

Post a Comment

segala benda dalam blog ni yang lain daripada yang lain adalah hasil titik peluh Hailmi Mernado